Αξιολόγηση επιτυχίας της παρουσίασης

Το να κάνει κάποιος μια παρουσίαση σε ένα συνέδριο ή σε μια συνάντηση και μετά να αποχωρήσει χωρίς να ενδιαφέρεται για τον αντίκτυπο της ομιλίας του δεν είναι κάτι που του αξίζει για την προσπάθεια που έχει καταβάλει.

Είναι σημαντικό να αξιολογηθεί η επιτυχία της παρουσίασης ώστε να εξαχθούν τα σωστά συμπεράσματα και να γίνει κατανοητό εάν έχουν επιτευχθεί οι στόχοι. Παρακάτω ακολουθούν μερικές συμβουλές μέτρησης της επιτυχίας μιας παρουσίασης.

Θέστε από την αρχή τον στόχο

Καθορίστε από την αρχή τον στόχο. Δηλαδή, τι είναι αυτό το οποίο επιθυμείτε να κάνει το ακροατήριο μετά το πέρας της ομιλίας σας; Επίσης, προσδιορίστε χρονικά μέχρι πότε το ακροατήριο καλείται να κάνει την συγκεκριμένη ενέργεια.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας μπορείτε να καταλάβετε εάν δείχνουν ενδιαφέρον για την παρουσίαση. Για παράδειγμα, εάν κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το θέμα ή εάν επιθυμούν σας συναντήσουν μετά.

Μπορείτε επίσης να προβάλετε ερωτήσεις σε μια διαφάνεια και να ζητήσετε από το ακροατήριο να ψηφίσουν ζωντανά είτε μέσω κινητού είτε μέσω tablet.

Προσεγγίστε το ακροατήριο σας

Στο κλείσιμο της παρουσίασης ρωτήστε τι τους άρεσε περισσότερο ή τι είναι αυτό που θα κρατήσουν από την ομιλία σας.

Μετά το πέρας της παρουσίασης, είναι καλό να μετρήσετε εάν το ακροατήριο υιοθέτησε τις προτάσεις σας. Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να στείλετε ένα ερωτηματολόγιο μέσω email. Επειδή οι παρουσιάσεις αποτελούν και ένα είδος μάρκετινγκ για την επιχείρηση, δεν είναι αρκετό να αξιολογήσετε μόνο τη στάση ή τη συμπεριφορά του ακροατηρίου ως προς τις προτάσεις σας. Χρειάζεται να συμπεριλάβετε και παραμέτρους που αφορούν την εικόνα της επιχείρησης σας (branding).

Ακόμη, είναι πολύ πιθανό μερικοί από τους ανθρώπους που χρειάζονται για την επιτυχημένη εφαρμογή των προτάσεων σας να μην είναι στο ακροατήριο τη στιγμή της παρουσίασης. Εάν θέλετε να διασφαλίσετε την επιτυχία της παρουσίασης, τότε πρέπει να εντοπίσετε αυτούς τους ανθρώπους και να ετοιμάσετε ένα σχέδιο ώστε να συμφωνήσουν στις απαιτούμενες ενέργειες και οι προσπάθειες σας να αποβούν καρποφόρες.

Τέλος, μπορείτε να μετρήσετε, πόσοι αγόρασαν το προϊόν, πόσοι σας έστειλαν μήνυμα για συνεργασία ή πόσοι σας ακολούθησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Σεμινάριο Σχεδιασμού Αποτελεσματικών Παρουσιάσεων

Γραφτείτε στο "Σεμινάριο Σχεδιασμού Αποτελεσματικών Παρουσιάσεων" και θα μάθετε να δημιουργείτε παρουσιάσεις που πετυχαίνουν τους στόχους τους και τραβούν την προσοχή του ακροατηρίου. Από το 2006 εργαζόμαστε στις πιο σημαντικές παρουσιάσεις. Κατεβάστε τον οδηγό από εδώ. 

Academy promo banners v1_Final_Finalpng

Δείτε όλα τα διαθέσιμα σεμινάρια εδώ.