Πόση πληροφορία μπορεί να συγκρατήσει το κοινό

Πριν ξεκινήσετε να σχεδιάζετε την παρουσίαση σας θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας πόση πληροφορία μπορεί να λάβει και να επεξεργαστεί ένας άνθρωπος. Εάν θεωρήσουμε τον ομιλητή ως τον «πομπό» και το κοινό ως τον «δέκτη», η πληροφορία που στέλνει ο πρώτος δε μπορεί να φτάσει αναλλοίωτη προς τον τελευταίο για επεξεργασία και αποθήκευση.

Στην πραγματικότητα νομίζετε ότι συμβαίνει ότι και στο παρακάτω σχήμα. Όμως δεν είναι έτσι. Τρία είναι τα πιθανά σενάρια συγκράτησης της πληροφορίας από το κοινό

  • Μηδαμινή συγκράτηση πληροφορίας
  • Τμηματική συγκράτηση πληροφορίας
  • Πραγματική συγκράτηση πληροφορίας

null

Αυτό συμβαίνει γιατί η ανθρώπινη μνήμη μπορεί να συγκρατήσει και να επεξεργαστεί μια συγκεκριμένη ποσότητα πληροφορίας σε ορισμένο χρονικό διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν 3 είδη μνήμης:

  • Αισθητήρια μνήμη: τμηματικά καταχωρεί τις αρχικές εντυπώσεις από εικόνες και ήχους καθώς το άτομο κοιτάει και ακούει γύρω του
  • Μακράς διάρκειας μνήμη: καταχωρεί πληροφορίες για μεγάλα χρονικά διαστήματα
  • Μνήμη εργασίας: είναι το μέρος της μνήμης στο οποίο το κοινό κρατάει την προσοχή του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης σας (προσωρινή αποθήκευση της πληροφορίας).

Όταν παρουσιάζετε περισσότερη πληροφορία από αυτή που μπορεί να επεξεργαστεί η μνήμη εργασίας το κοινό τότε θα θυμάται ανάμικτες πληροφορίες.