Πως να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο pitch-deck

Όταν μια startup επιχείρηση κληθεί να παρουσιάσει στους υποψήφιους επενδυτές το επενδυτικό πλάνο για ένα προϊόν/υπηρεσία που θέλει να εισάγει στην αγορά, τότε πρέπει να ετοιμάσει μια συγκεκριμένη παρουσίαση. Το είδος αυτής της παρουσίασης είναι γνωστό ως “pitch-deck” και είναι πολύ σημαντικό εργαλείο για την επιτυχημένη έκβαση της χρηματοδοτικής προσπάθειας.  

Παρακάτω, περιγράφονται μερικά από τα βασικά στοιχεία που είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει ένα pitch-deck.

Περιγραφή του προβλήματος

Η περιγραφή του προβλήματος είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία ενός pitch-deck. Οι επενδυτές χρειάζεται να γνωρίζουν ακριβώς το πρόβλημα, πως δημιουργήθηκε, πως επηρεάζει μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων και σε τι βαθμό. Επίσης, είναι καλή ιδέα να παρουσιαστούν πραγματικές ιστορίες ανθρώπων που σχετίζονται με το πρόβλημα. Έτσι, το ακροατήριο μπορεί να κατανοήσει τον λόγο ύπαρξης της εταιρείας και του προϊόντος ή της υπηρεσίας που επιθυμεί να προσφέρει.

Η σκιαγράφηση των χαρακτηριστικών των υποψήφιων πελατών είναι αναγκαία. Συμπεριλάβετε τόσο τα δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, εισόδημα, θέση) όσο και τα ψυχογραφικά τους στοιχεία (ενδιαφέροντα, αξίες, τρόπος ζωής, προσωπικότητα). Εάν οι υποψήφιοι πελάτες σας είναι επιχειρήσεις, τότε αναφέρετε σε ποιο κλάδο ανήκουν, το μέγεθος τους, την ημερομηνία ιδρύσεως και τη θέση τους στην αγορά. Εξηγείστε όσο καλύτερα μπορείτε τους λόγους γιατί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι μπορεί να είναι δυνητικοί πελάτες.

Περιγραφή της λύσης

Αφού αναλυθεί το πρόβλημα, στη συνέχεια πρέπει να παρουσιαστεί ο τρόπος επίλυσης του. Εξηγήστε πως θα αλλάξει η ζωή των πελατών εάν αγοράσουν το προϊόν σας. Τι διαφορετικό προσφέρετε από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές;

Σε αυτό το σημείο, οι επενδυτές χρειάζεται να δουν στοιχεία και νούμερα που να υποστηρίζουν την υπόθεση σας. Εάν δεν έχετε όλα τα νούμερα, τότε μπορείτε να κάνετε κάποιες προβλέψεις, οι οποίες όμως πρέπει να συνοδεύονται από υποστηρικτικά εργαλεία όπως, αναλύσεις ρίσκου, ανάλυση ευαισθησίας κλπ.

Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα μέσα για την απεικόνιση των πληροφοριών σας. Μην προσπαθήσετε να κρύψετε ή να παραποιήσετε δεδομένα γιατί μπορεί να το καταλάβουν. Οι πληροφορίες αυτές είναι απαραίτητες για να διαλύσουν τις αμφιβολίες που ενδεχομένως να έχει το ακροατήριο σας.

Διαβάστε εδώ ένα άρθρο για την απεικόνιση δεδομένων. 

Περιγραφή της αγοράς

Περιγράψτε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της αγοράς στην οποία απευθύνεστε. Ξεκινήστε με τα γεωγραφικά όρια. Το προϊόν απευθύνεται μόνο στη χώρα σας ή υπάρχουν ευκαιρίες και πέρα των συνόρων; Πόσα άτομα ή επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα σε αυτές τις περιοχές; Είναι σημαντικό να πειστεί το ακροατήριο ότι η αγορά είναι μεγάλη και μπορεί να αποδειχθεί κερδοφόρα.

Σε αυτό το σημείο, είναι πιθανό να χρειαστεί να απεικονίσετε δεδομένα που αφορούν γεωγραφικές τοποθεσίες.

Παρουσίαση της ομάδας

Για τους επενδυτές, είναι σημαντικό να γνωρίζουν το βιογραφικό των ανθρώπων που θα προσπαθήσουν να φέρουν εις πέρας αυτή την επιχειρηματική προσπάθεια. Στην ουσία, σε αυτούς τους ανθρώπους πρόκειται να επενδύσουν. Συνίσταται λοιπόν να συμπεριλάβετε πληροφορίες των ανθρώπων της start-up επιχείρησης σας και να δώσετε έμφαση στα σημεία που τους καθιστούν μοναδικά κατάλληλους σε αυτό το έργο.

Περιγραφή του προϊόντος

Φυσικά, οι επενδυτές χρειάζεται να πάρουν μια ιδέα σχετικά με το προϊόν/υπηρεσία που θα χρηματοδοτήσουν. Περιγράψτε τα βασικά χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες. Ποια είναι αυτά που το καθιστούν μοναδικό; Συμπεριλάβετε μερικές φωτογραφίες ίσως και βίντεο. Μην το παρακάνετε όμως με τις λεπτομερείς περιγραφές.

Σχεδιασμός διαφανειών

Όσον αφορά τις διαφάνειες, από τη μια πρέπει να είναι εντυπωσιακές αλλά από την άλλη όμως να μην περιέχουν περιττά διακοσμητικά στοιχεία τα οποία αποσπούν τον παρατηρητή από το βασικό μήνυμα. Σχεδιάστε ένα πρότυπο παρουσίασης βασισμένο στην εταιρική οπτική ταυτότητα με τον κατάλληλο χρωματικό κώδικα. Χρησιμοποιήστε τεχνικές που να ιεραρχούν την πληροφορία και δίνουν ρυθμό στην παρουσίαση. Αποφύγετε την παγίδα να χρησιμοποιήσετε λίστες με κουκκίδες και αναζητήστε τρόπους απεικόνισης των μηνυμάτων σας με μεγαλύτερο αντίκτυπο. Απευθυνθείτε σε έναν έμπειρο σχεδιαστή παρουσιάσεων για να αποφύγετε τις παγίδες και τα λάθη στη δομή, το περιεχόμενο και την εμφάνιση.

Επίσης, επιλέξτε φωτογραφίες και γραφικά υψηλής ποιότητας. Εδώ μπορείτε να βρείτε οδηγίες επιλογής των κατάλληλων φωτογραφιών σε μια παρουσίαση.

Κατεβάστε εδώ τον οδηγό δημιουργίας πειστικών παρουσιάσεων που θα σας βοηθήσει να σχεδιάστε ένα επιτυχημένο pitch-deck.

Μπορούμε να βοηθήσουμε

Ξεχάστε το άγχος που σχετίζεται με τις παρουσιάσεις. Από το 2006, στο presentations.gr εργαζόμαστε πάνω στις πιο σημαντικές παρουσιάσεις. Οι παρουσιάσεις είναι το πάθος μας και έχουμε εκφράσει επιτυχημένα με οπτικό τρόπο τα πιο δύσκολα μηνύματα. Μπορούμε να αναλάβουμε να εφαρμόσουμε την μεθοδολογία μας σε νέες ή υπάρχουσες παρουσιάσεις σας. Επικοινωνείστε μαζί μας στο info@presentations.gr. 

Παρακολουθήστε το ειδικά σχεδιασμένο σεμινάριο παρουσιάσεων και θα μάθετε πως να σχεδιάζετε εκλεπτυσμένες παρουσιάσεις. Δηλώστε συμμετοχή εδώ.

Academy Banner 4jpg